Безпека в Інтернеті, можливості використання інструментів штучного інтелекту в навчанні, їх переваги і недоліки, свідоме застосування різних платформ ШІ – саме на цих питаннях зосередилися студенти Херсонського кооперативного економіко-правового фахового коледжу під час тренінгу-презентації, проведеного до Дня безпечного інтернету.
Студенти дізналися, що штучний інтелект надає багато можливостей для самореалізації, втілення в реальність своїх задумів, швидкого пошуку інформації, доступу до додаткових ресурсів, індивідуалізації навчання. Але є й недоліки, зокрема: зниження критичного мислення і здатності до самостійного вирішення проблем, залежність від технологій, порушення конфіденційності даних і дотримання вимог академічної доброчесності. Здавалося б для пошуку відповідей на тестові завдання штучний інтелект просто незамінний і дає правильні відповіді, але це не так, бо ШІ – це лише інструмент, який не може врахувати контекст, не може оцінити етичність відповідей, їх правильність, і користується лише тією інформацією, якою був наповнений своїми творцями, тому варто користуватися власними знаннями і формувати здатність самостійно вирішувати проблеми.
Сьогодні в мережі Інтернет усе більше з’являється контенту, згенерованого штучним інтернетом, що є досить небезпечним для користувачів, тому необхідно навчитися розпізнавати такі фото й відеоматеріали, критично аналізувати інформацію.
Спробували візуальний аналіз зображень (назвали усі невідповідності як майбутні юристи, так і майбутні підприємці) і спеціалізовані інструменти, зокрема використали Hive moderation і пересвідчилися, що кілька секунд і маєте відповідь, чи створені файли у форматах png, jpeg, jpg, webp, x-matroska, quicktime, avi, wmv, h264, mp4, webm, flac, mp3, mpeg, ogg, wav, x-msvideo, x-matroska, x-ms-wmv, mov, x-wav, x-m4a, x-flac, wav, mkv штучним інтелектом.
Важливим етапом тренінгу став майстер-клас від майбутнього бухгалтера Антоніни Більдєй, яка показала на практиці як створити презентацію за допомогою штучного інтелекту за допомогою Gamma, провівши учасників тренінгу від реєстрації на ресурсі до завантаження готової презентації.
Антоніна наголосила, що важливим етапом створення презентації є обов’язкова перевірка інформації, запропонованої ШІ, тому що бувають помилки і неточності, неповні та недостовірні дані.
Дізналися студенти і про можливості створення зображень за допомогою штучного інтелекту, які можна вільно використовувати не порушуючи авторського права.
Студенти усі разом спробували створити ілюстрації до творів Лесі Українки за допомогою Microsoft Designer та Copilot, запропонували промти, пересвідчилися, що знання історії культури, фантазія, вміння чітко вербалізувати свої уявлення дають цікавий результат.
Під час презентації-тренінгу учасники переконалися, що використовувати штучний інтелект дуже просто, проте покладатися лише на нього нерозумно. Важливо завжди мати власні знання, хоча б для того, щоб розуміти, що слід додати або змінити в презентації та як найточніше втілити свій задум.
Ольга Сокальська