ВСЕ ПРО БІЗНЕС З “НУЛЯ” ВІД НЕЗЛАМНИХ ХЕРСОНЦІВ
Дорогу здолає той, хто йде.
Багато життєвих прикладів демонструють незламність наших херсонців. Вони не просто витривалі, вони здатні в надскладних умовах забезпечити власний розвиток.
Зустріч з херсонським підприємцем, який почав свій бізнес з нуля у м. Бровари Київської області в умовах війни стала неабиякою мотивацією для здобувачів освіти Херсонського кооперативного економіко-правового фахового коледжу.
Викладачка Бурак Валентина Геннадіївна запросила на онлайн-конференцію власника ресторану грузинської кухні “Добрий грузин” – Сергія Горшкова, який охоче поділився тонкощами власного бізнесу.
Заклад з цільовою аудиторією – сім’ї з дітьми, з високими моральними цінностями, де заборонено палити та використовувати будь-які прилади - айкоси, електронні сигарети, кальяни.
Автентична грузинська кухня з відповідним інтер’єром, музикою та гостинністю, літній майданчик, власна випічка, кіоск, виготовлення грузинських напівфабрикатів, виробництво слабоалкогольних напоїв (наливки), сувенірна продукція – все це створює унікальність та вишуканість.
Підприємець зазначив, що у ресторанному бізнесі дуже важливою складовою є якість: «Ми робимо гарно, або не робимо зовсім».
Поділився власник ресторану й складнощами, з якими стикнувся на початку бізнесу. Адже щоб приготувати грузинські страви, потрібно було чимало поексперементувати і на ці експерименти підприємець витратив чимало коштів. А ще негативно вплинуло на бізнес відключення світла, потрібно було витрачати кошти на генератор. Однак, завдяки цьому клієнти активно відвідували заклад, у якому завжди є світло, затишно, висока якість страв та напоїв і відповідне обслуговування.
У м. Херсоні, до війни, підприємець мав власний бізнес – кафе «Щастя», тож досвід у сфері ресторанного бізнесу є, хоча цільові аудиторії зовсім різні. Різні й середні чеки: для Херсону – він набагато нижчий, ніж у ресторані грузинської кухні.
У підприємця є SMM – фахівець, який здійснює активне просування в соціальних мережах. Спочатку у ресторані застосовувався таргетинг, а наразі – попит перевищує пропозицію, тож таргетинг відсутній, хоча у майбутньому планується розширення бізнесу, тож рекламна діяльність буде вкрай необхідна.
Підприємець продемонстрував електронне меню, продукцію власного виробництва.
Зустріч виявилася досить цікавою для здобувачів освіти – майбутніх рестораторів, маркетологів, підприємців, які активно ставили запитання, їх цікавило все і навіть те, яка страва найбільш популярна серед відвідувачів, а яка приносить більшу прибутковість.
Відповідаючи на безліч запитань, підприємець зауважив, що знання англійської мови у ресторанному бізнесі є досить важливими, оскільки відвідувачами можуть бути іноземці. Багато коштів власник вкладає у розвиток своєї команди і майже не відпочиває, бо бізнес забирає весь його час, але він наскільки захоплений ним, що не відчуває втоми. «Бо коли ти любиш те, що робиш, то ти живеш цим і це стає твоїм сенсом життя».
Адміністрація, викладачі та здобувачі освіти щиро дякують Сергію за відкритість та теплу зустріч і бажають подальшого розвитку, адже для цього незламний херсонець зробив усе!
ХЕРСОНСЬКИЙ КООПЕРАТИВНИЙ ЕКОНОМІКО-ПРАВОВИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ – МІСЦЕ ЗУСТРІЧІ НЕЗЛАМНИХ ЛЮДЕЙ!
Ірина ЯШИНА