Маркетологи – це фахівці, які провадять маркетингову діяльність на різних підприємствах: у торговельних, у банківських та страхових установах, у закладах ресторанного господарства (ЗРГ), на виробництві, в індустрії гостинності тощо.
Ці фахівці добре знають, що хоче споживач та як зробити так, щоб прибутковість бізнесу постійно зростала. Тож студенти нашого коледжу досліджують особливості бізнесу в різних сферах. Набуваючи практичного досвіду ще у стінах навчального закладу, вони стають конкурентоспроможними фахівцями на ринку праці.
Не зважаючи на виклики сьогодення, підприємці тримаються на плаву і навіть розвиваються у таких непростих умовах. Тож під час набуття практичних навичок щодо впровадження маркетингового інструментарію у закладах ресторанного господарства, студенти мали змогу онлайн відвідати одну із успішних кав’ярень м. Кременець, що на Тернопільщині. У процесі онлайн-зустрічі із власницею кав’ярні, студенти вивчали особливості підприємницької діяльності у ЗРГ та дізнавалися про тонкощі маркетингової діяльності.
Навчитися у власниці було чому, адже не зважаючи на те, що кав’ярня відкрилася за 2 місяці до початку повномасштабного вторгнення російських військ в Україну, власниця не лише зберегла бізнес, а й все зробила задля того, щоб продукція користувалася попитом та обсяги продажу зростали. І це свідчить про те, що коли ти любиш те, чим займаєшся, то не страшні ніякі проблеми, а споживач обов’язково оцінить твою працю.
Анна – власниця кав’ярні випікає дуже смачні та гарно оформлені торти, тістечка та вироби з якісного шоколаду. Продукція кав’ярні не лише гарно оформлена, а й дуже смачна. Крім цього, відвідувачі можуть купувати солодощі на замовлення до різних свят.
У закладі неймовірна атмосфера затишності та комфорту, відчувається господарська турбота підприємниці.
Студенти отримали змістовні відповіді на такі запитання:
звідки беруться ідеї щодо асортименту кондитерських виробів та їх оформлення;
чим відрізняється кав’ярня від конкурентів;
які засоби просування застосовуються у бізнесі;
яким чином проводяться дослідження;
чому підприємниця обрала саме цей вид бізнесу;
з якими проблемами найчастіше стикається власниця кав’ярні;
які плани на майбутнє та ін.
Щодо вибору засобів просування кав’ярні, то Анна зазначила, що найкращим засобом просування у її кав’ярні є самі клієнти, які приводять своїх друзів. І це не дивно, адже у свій час Марк Цукерберг, американський програміст і підприємець зазначив: «Люди впливають на людей, ніщо так не впливає на рішення про покупку, як рекомендація надійного друга».
Окрім надання відповідей на запитання, що стосуються маркетингової діяльності та ведення бізнесу, Анна побажала нашим студентам ніколи не боятися викликів та діяти сміливо вже сьогодні, бо хоча розпочинати бізнес ніколи не пізно, але молодість має свої переваги, особливо, у використанні інформаційних технологій. «Нехай усе у вас буде в шоколаді», – підсумувала власниця кав’ярні. А студенти, в свою чергу, побажали Анні успіхів, бо найголовніше вона вже має – віддано робить те, на що призначена. Крім цього, студенти отримали індивідуальні практичні завдання щодо створення рекламного креативу для покращення просування кав’ярні у мережі Інтернет, адже сфера ресторанного бізнесу є цікавою та багатогранною, а МАРКЕТИНГ – ВІН УСЮДИ.
Ірина ЯШИНА