Уже багато років поспіль студенти Херсонського кооперативного економіко-правового фахового коледжу займаються науково-пошуковою роботою.
Незважаючи на війну, релокацію коледжу, онлайн-формат навчання наші талановиті і наполегливі студенти разом з викладачами займаються науково- пошуковою роботою і у травні представили свої доробки на наукових форумах у Полтаві та Львові.
У Дев’ятнадцятій науково-практичній конференції студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти Укркоопспілки “Інноваційні процеси і їх вплив на ефективність діяльності підприємства”(М.Полтава) взяли участь представниці різних спеціальностей: майбутній фінансист Анна Кольба, майбутній маркетолог Лілія Скапа, майбутній юрист Вероніка Захарова. Як виявилося, зацікавленість у саморозвитку і поглибленому вивченні дисциплін були притаманні їм ще під час навчання у школі: юнки брали участь в олімпіадах з української та англійської мови, математики, зарубіжної літератури, біології, географії, історії, у Міжнародному конкурсі української мови імені Петра Яцика та Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка. Коли дівчата поступили на навчання до коледжу, то отримали нові можливості, зокрема для розвитку навичок дослідницько-пошукової роботи.
Обрані теми досліджень, представлені на конференції, актуальні і мають практичну спрямованість. Анна Кольба розповіла про необхідність легалізації ринку оренди житла для поповнення бюджету країни для підтримки її обороноздатності, проаналізувала ситуацію на ринку нерухомості в умовах війни, коли ціни на оренду у західних областях України різко зросли, а поповнення бюджету ні.
Лілія Скапа, майбутній маркетолог, зацікавилася можливостями використання безкоштовних або недорогих онлайн-інструментів для просування товарів і послуг на ринку підприємствами споживчої кооперації, розглянула переваги і особливості використання семи інструментів: соціальних мереж, веб-сайтів і блогів, контент маркетингу, Email-маркетингу, інфлюенсер-маркетингу, SEO-марктеингу, віртуальних івентів. У присутніх викликали посмішку меми з президентом США, використані для реклами українських підприємств. Ліля розповіла і про власний досвід використання контент маркетингу у просуванні Херсонського кооперативного економіко-правового фахового коледжу.
Вероніку Захарову зацікавила можливість використання інновацій у розвитку бізнесу і відродженні Херсонщини, її популяризації. Досліджуючи кобрендинг ресторанного бізнесу і туризму, Вероніка розповіла про вдалий довоєнний досвід співпраці туристичної агенції ХерсON та ресторану «Ностальжи», організацію винних турів до Шато Князя Трубецького (до речі після визволення від російської окупації власники змінили назву бренду на Stoic Winery), про досвід кав’ярні «Prostir.Coffee», яка перші кроки зробила у кобрендингу з сервісом з ремонту техніки Apple у 2019 році, а вже у 2021 році - створила новий бренд «Херсонська кава» для приваблення туристів. Але війна змусила виїхати і відкрити кав’ярні, кондитерські, кафе в інших містах України та закордоном. Вони відрізняються херсонським колоритом, тому можна розширити туристичну складову, організовуючи онлайн екскурсії, пропонуючи херсонські смаколики.
Викладач культурології Ольга Володимирівна Сокальська та студентка Вероніка Захарова взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Виклики для туристичного бізнесу в Україні: європейська практика», яка організовувалася колективом кафедри менеджменту організацій Національного університету «Львівська політехніка» у межах виконання освітнього проєкту міжнародної програми Jean Monnet Module «Європейський досвід популяризації історичної спадщини та культурного туризму» за підтримки Програми Європейського Союзу Erasmus+ . Вони поділилися своїм баченням використання онлайн екскурсій для підвищення туристичної привабливості регіону, особливо в умовах воєнного часу. Сьогодні це практично єдиний безпечний шлях подорожей Херсонщиною для ознайомлення з її історико-культурною спадщиною і збереження для майбутнього набутків старовини, адже саме створені ще до війни онлайн-екскурсії херсонськими музеями можуть показати все багатство колекцій, викрадених окупантами. До того треба думати про майбутнє і сьогодні на фоні інтересу до Херсонщини формувати відкладений попит на її відвідання після війни.
Сподіваємося, що бажання пізнавати, шукати нові ідеї, проводити дослідження, спілкуватися зі студентами інших закладів освіти та науковцями буде реалізоване якнайповніше і в майбутньому студенти коледжу братимуть активну участь у різних наукових форумах.
P.S.: Усі виступи завершувалися однаковим слайдом «Єднаючись, перемагаємо!», тож спробуємо його реалізувати на практиці.
Ольга Сокальська, викладач